Requirements Analysis of Multi-Agent Based Intelligent Tutoring Systems
2009
Egons Lavendelis, Jānis Grundspeņķis

Pētījumi aģentorientētā programmatūras inženierijā piedāvā vispārīgus aģentorientētas programmatūras izstrādes principus. Savukārt, intelektuālu mācību sistēmu (IMS) pētījumi piedāvā specifisku arhitektūru un citas specifiskas zināšanas IMS izstrādei. Abi šo pētījumu rezultāti ir jāņem vērā, veicot IMS izstrādi. Tādēļ ir nepieciešamas specifiskas pieejas visām izstrādes fāzēm tieši aģentos sakņotu IMS izstrādei. Šīm pieejām jāiekļauj abu minēto virzienu pētījumi un jāņem vērā IMS īpatnības. Šajā rakstā ir piedāvāta aģentos sakņotu IMS prasību analīzes pieeja. Rakstā iekļauts arī vienkāršas aģentos sakņotas IMS prasību analīzes praktisks piemērs. Piedāvātā prasību analīzes pieeja sastāv no diviem galvenajiem soļiem: mērķu modelēšanas un lietošanas gadījumu modelēšanas. Mērķu modelēšanas gaitā tiek identificēti sistēmas mērķi un izveidota izstrādājamās sistēmas mērķu hierarhija. Lietošanas gadījumu modelēšanas gaitā tiek izstrādāti lietošanas gadījumi, ar kuru palīdzību ir iespējams sasniegt izvirzītos sistēmas mērķus. Aprakstīto prasību analīzes pieeju ir plānots iekļaut pilna dzīves cikla aģentos sakņotu IMS izstrādes metodoloģijā. Analīzes laikā izveidotie artefakti tālākās fāzēs ir izmantojami šādā veidā. Lietošanas gadījumu modelis (īpaši lietošanas gadījumu scenāriji) tiek izmantoti veicamo uzdevumu definēšanai un aģentu mijiedarbības projektēšanai. Projektēšanas laikā mērķu diagrammu var izmantot, lai pārbaudītu, vai katrs izstrādātais artefakts paredz visu mērķu sasniegšanu.


Keywords
Multi-Agent Systems, Intelligent Tutoring Systems, Requirements Analysis, Agent Oriented Software Engineering

Lavendelis, E., Grundspeņķis, J. Requirements Analysis of Multi-Agent Based Intelligent Tutoring Systems. Applied computer systems. Vol.38, 2009, pp.37-47. ISSN 1407-7493.

Publication language
English (en)
The Scientific Library of the Riga Technical University.
E-mail: uzzinas@rtu.lv; Phone: +371 28399196