Modeļu vadāma arhitektūra ir plaši pielietojama programmatūras izstrādē. Modeļu vadāmas arhitektūras pamata koncepcija ir programmatūras izstrādes sadalīšana atbilstoši abstrakcijas līmeņiem un attiecīgajiem modeļiem – no skaitļošanas neatkarīgs modelis (angl. – Computation Independent Model), platfromneatkarīgs modelis (angl. – Platform Independent Model), platformai specifisks modelis (angl. – Platform Specific Model) un programmatūras kods. Šis raksts apskata centrālas platformneatkarīga modeļa komponentes – sistēmas statiskas struktūras UML (angl. Unified Modeling Language) klašu diagrammas veidā –konstruēšanu. Eksistē daudz pieeju klašu diagrammas konstruēšanai, daži pētnieki mēģina atrast iespēju formāli iegūt klašu diagrammu. Tagad tikai daļa no klašu diagrammas elementiem var būt iegūta ar formāla algoritma palīdzību. Rakstā ir piedāvāta metode klašu diagrammas elementu iegūšanai no sākotnējas informācijas par problēmas vidi, kura ir attēlota savstarpēji saistīto biznesa procesu un konceptuālo modeļu veidā. Piedāvāta metode ļauj iegūt tādus klašu diagrammas elementus kā klases, to nosaukumi, atribūti, metodes, un attiecības starp klasēm. Šo elementu formāla iegūšana ļauj izvairīties no kļūdām sistēmas analīzes un projektēšanas gaitā. Šajos posmos ir ļoti svarīgi dabūt korektu sistēmas modeli, jo no projektējuma modeļa ir atkarīga programmatūras kvalitāte.