Evolution of the Concept Map Based Adaptive Knowledge Assessment System: Implementation and Evaluation Results
2009
Jānis Grundspeņķis, Alla Anohina-Naumeca

Rakstā ir apskatīta jēdzienu tīklos sakņota adaptīva zināšanu vērtēšanas sistēma. Jēdzienu tīklu priekšrocības ir analizētas, uzsverot, kas tie piedāvā pieņemamu risinājumu, kas ļauj novērtēt augstākā līmeņa zināšanas pēc Blūma taksonomijas un vienlaicīgi saglabāt zināšanu vērtēšanas sistēmas relatīvu vienkāršību. Jēdzienu tīkli ļauj atklāt studentu zināšanu struktūru, veicina sistēmisku domāšanu un atbalsta procesa orientētu apmācību, kurā mācību kurss tiek sadalīts stadijās un katrā no tām tiek veikta zināšanu vērtēšana. Izstrādātā zināšanu vērtēšanas sistēma sastāv no pasniedzēja, studenta un sistēmas administratora moduļiem, un tā ir realizēta kā daudzaģentu sistēma. Ir aprakstīti četru projektu gaitā izstrādātie sistēmas prototipi. Pirmajā prototipā ir realizēti tikai definētās jēdzienu tīkla struktūras aizpildīšanas uzdevumi, ievietojot jēdzienus no iepriekš definēta saraksta. Otrs prototips nodrošina uzdevumu grūtības pakāpes maiņu, tādējādi adaptējoties apmācāmā zināšanu līmenim. Uzdevumu klāsts ir papildināts ar tādiem, kuros apmācāmajam ir jākonstruē jēdzienu tīkls. Trešajā prototipā veiktie uzlabojumi ļauj lietot jēdzienu tīklus ar loku orientāciju un ar standarta attieksmju semantiku. Savukārt ceturtajā prototipā realizēta trīs līmeņu arhitektūra ļauj paaugstināt sistēmas drošību. Bez tam ir ievērojami paplašināts apmācāmā atbalsts, kas sniedz apmācāmajam gan palīdzību, gan mācību materiālu. Rakstā doti arī prototipu novērtēšanas rezultāti dažādos studiju kursos. Raksts noslēdzas ar visu četru prototipu salīdzinājumu pēc visiem galvenajiem realizētās zināšanu vērtēšanas sistēmas raksturojumiem


Keywords
Concept map, adaptive knowledge assessment, multiagent system, degree of task difficulty, comparison algorithm of concept maps

Grundspeņķis, J., Anohina-Naumeca, A. Evolution of the Concept Map Based Adaptive Knowledge Assessment System: Implementation and Evaluation Results. Applied computer systems. Vol.38, 2009, pp.13-24. ISSN 1407-7493.

Publication language
English (en)
The Scientific Library of the Riga Technical University.
E-mail: uzzinas@rtu.lv; Phone: +371 28399196