Knowledge Assessment Systems: an Overview
2009
Romans Lukašenko, Alla Anohina-Naumeca

Rakstā ir sniegts pārskats par datorizētām zināšanu vērtēšanas sistēmām. Tajā ir dota datorizētas zināšanu vērtēšanas vispārīga definīcija un ir aprakstītas objektīvas un subjektīvas testēšanas sistēmu pielietošanas iespējas, kā arī ir identificētas priekšrocības un trūkumi, kas attiecas gan uz datorizētu zināšanu vērtēšanu pašu par sevi, gan arī atsevišķi uz objektīvas un subjektīvas testēšanas sistēmām. Rakstā ir atspoguļota zināšanu vērtēšanas sistēmu vispārīga arhitektūra, noradot šādu sistēmu pamatkomponentes, to izpildāmas funkcijas un sadarbību, kā arī ir pamatota nepieciešamība nodrošināt intelektuālu un adaptīvu atbalstu zināšanu vērtēšanas sistēmās un ir aprakstīti minētā atbalsta izpausmes veidi esošās sistēmās. Turklāt, īpaša uzmanība rakstā ir veltīta studenta modelim, kas tiek izmantots, lai adaptētu sistēmu atsevišķa lietotāja vajadzībām, ir definēti modelī glabātas informācijas pamatveidi un šīs informācijas iegūšanas avoti, kā arī ir piedāvāts apkopojums par studenta modeļa klasifikācijām, ņemot vērā dažādus kritērijus. Rakstā ir arī sniegta informācija par intelektuālu un adaptīvu atbalstu uz jēdzienu tīkliem balstītajā zināšanu vērtēšanas sistēmā, kas tiek izstrādāta Rīgas Tehniskajā universitātē, kā arī ir identificēti minētās sistēmas turpmākas attīstības virzieni


Keywords
Computer-assisted assessment, assessment system, student model, intelligent support, adaptivity

Lukašenko, R., Anohina-Naumeca, A. Knowledge Assessment Systems: an Overview. Applied computer systems. Vol.38, 2009, pp.25-36. ISSN 1407-7493.

Publication language
English (en)
The Scientific Library of the Riga Technical University.
E-mail: uzzinas@rtu.lv; Phone: +371 28399196