Learner’s Support in the Concept Map Based Knowledge Assessment System
Proceedings of the 7th European Conference on e-Learning 2008
Alla Anohina-Naumeca, Jānis Grundspeņķis

Raksts ir veltīts jēdzienu tīklos sakņotai zināšanu vērtēšanas sistēmai, kurai ir divējādi mērķi attiecībā uz tehnoloģiju integrēšanu tradicionālajā izglītības procesā: 1) veicināt apmācāmo zināšanu pāšvērtēšanu, un 2) atbalstīt pasniedzēju mācību kursa uzlabošanā, veicot sistemātisku apmācāmo zināšanu vērtēšanu un tās rezultātu analīzi. Minētie mērķi tiek sasniegti, izmantojot jēdzienu tīklus kā vērtēšanas līdzekli un nodrošinot iespējas paplašināt sākotnēji radītu jēdzienu tīklu nākošajām vērtēšanas stadijām un izvadīt apmācāmajam informāciju par viņā kļūdām katras vērtēšanas stadijas beigās. Sistēma tiek attīstīta jau 3 gadu pēc kārtas, nepārtraukti uzlabojot tās funkcionalitāti. Uz doto momentu tā piedāvā ne tikai grafisko lietotāja saskarni jēdzienu tīklu apstrādei, ko veic pasniedzējs un apmācāmie, un informācijas izvadi par apmācāmo kļūdām, bet arī 5 dažādas grūtības pakāpes uzdevumus un intelektuālu algoritmu pasniedzēja un apmācāmā jēdzienu tīklu salīdzināšanai. Tās tekošais attīstības virziens koncentrējas uz dažādu veidu apmācāmā atbalsta identificēšanas un realizācijas, kas ir paredzēts ne tikai, lai palīdzētu apmācāmajiem atrisināt jēdzienu tīklos sakņotus uzdevumus, bet arī lai mācītu apmācāmo vērtēšanas procesa laikā. Sistēmas apskats ir dots, specificējot tās mērķus un izmantošanas scenāriju. Saistītie darbi ir aprakstīti, koncentrējoties uz apmācāmā atbalsta līdzīgās jēdzienu tīklos sakņotās zināšanu vērtēšanas sistēmās. Apmācāmā atbalsta 2 dimensijas ir identificētas, t.i., palīdzība un atgriezeniskā saite, un to dažādi veidi ir aprakstīti detaļās, koncentrējoties uz piemērotiem uzdevumu tipiem, realizācijas mehānismiem un būtības. Raksts precīzi identificē, kādi apmācāmā atbalsta veidi jau ir realizēti jēdzienu tīklos sakņotajā zināšanu vērtēšanas sistēmā un kuri atrodas realizācijas stadijā


Keywords
concept map, knowledge assessment system, learner’s support, help, feedback

Anohina-Naumeca, A., Grundspeņķis, J. Learner’s Support in the Concept Map Based Knowledge Assessment System. In: Proceedings of the 7th European Conference on e-Learning, Cyprus, Agia Napa, 6-7 November, 2008. Agia Napa: Academic Publishing Limited, 2008, pp.38-45. ISBN 978-1-906638-22-1.

Publication language
English (en)
The Scientific Library of the Riga Technical University.
E-mail: uzzinas@rtu.lv; Phone: +371 28399196