Concept Maps as Knowledge Assessment Tool: Results of Practical Use of Intelligent Knowledge Assessment System
Proceedings of the IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2009) 2009
Jānis Grundspeņķis

Jēdzienu tīkliem kā pedagoģiskajam līdzeklim ir stabilas pozīcijas izglītībā, jo tie tiek izmantoti mācīšanas un mācīšanās procesā, kā arī zināšanu vērtēšanā. Dotais raksts dot ieskatu jēdzienu tīklu būtībā un to izmantošanā zināšanu vērtēšanā. Jēdzienu tīklos sakņota adaptīva intelektuāla zināšanu vērtēšanas sistēma ir aprakstīta. Sistēmas kodols ir intelektuāls zināšanu vērtēšanas aģents, kas ir realizēts kā daudzaģentu sistēma, kas sastāv no aģenta-eksperta, komunikācijas aģenta, zināšanu vērtēšanas aģenta un mijiedarbības reģistrēšanas aģenta. Zināšanu vērtēšanas aģents salīdzina pasniedzēja un apmācāmā jēdzienu tīklus, balstoties uz grafa paraugiem, un piešķir noteiktu punktu skaitu par iesniegto risinājumu. Četru gadu ilga eksperimentāla sistēmas izmantošana ļāva iegūt studentu viedokli par jēdzienu tīkliem kā zināšanu vērtēšanas līdzekli un sistēmas funkcionalitāti. Raksts sniedz eksperimentālas pārbaudes rezultātu apkopojumu par abiem aspektiem, kas tika iegūti no studentu aptaujas anketām.


Keywords
concept map, knowledge assessment, intelligent knowledge assessment system, agent, graph pattern

Grundspeņķis, J. Concept Maps as Knowledge Assessment Tool: Results of Practical Use of Intelligent Knowledge Assessment System. In: Proceedings of the IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2009), Italy, Rome, 20-22 November, 2009. Rome: IADIS, 2009, pp.258-266. ISBN 9781627483346.

Publication language
English (en)
The Scientific Library of the Riga Technical University.
E-mail: uzzinas@rtu.lv; Phone: +371 28399196