Darba mērķis – aprakstīt asinhronā dzinēja matemātiskās modelēšanas metodi, kas ļauj, balstoties uz risināmā uzdevuma nostādni, izvēlēties vienu no izstrādāto modeļu klāsta, lai modelētu un pētītu sarežģītus asinhronā dzinēja darbības režīmus. Pirmajā nodaļā veikta esošo asinhronā dzinēja modeļu analīze. Aprakstīta asinhronā dzinēja matemātiskās modelēšanas metode, kas balstīta uz divfāžu modeli koordinātu sistēmā x,y, un izstrādāta virkne matemātisko modeļu sarežģītu dzinēja dinamisko darbības režīmu pētīšanai. Otrajā nodaļā tiek pētīti ar pārslēgšanas procesiem nesaistītie asinhronā dzinēja darbības režīmi, tādi kā: tiešā palaide, palaide ņemot vērā strāvas izspiešanu rievā un darbība barojošā sprieguma nesimetrijas gadījumā. Trešajā nodaļā tiek pētīti ar pārslēgšanas procesiem asinhronā dzinēja darbības režīmi, kas saistīti, tādiem kā statora tinuma atslēgšana no tīkla, pārslēgšana un pašpalaide. Ceturtā nodaļa veltīta asinhronā dzinēja ticamu parametru noteikšanai, tā dinamisko režīmu modelēšanai.