Kuģu ekspluatācija nav iespējama bez tā regulāriem apkopes darbiem, apskatēm un sertifikācijas, ko nosaka starptautiskie un nacionālie normatīvie akti. Neskatoties uz pieaugušo nepieciešamību pēc apstiprinājumiem no kuģa karogvalsts vai to pārstāvētajām klasifikācijas sabiedrībām, galvenais mērķis ir efektīva kuģa ekspluatācija. Lai to sasniegtu ir svarīgi samazināt laiku un izmaksas, kas saistītas ar veicamo pārbaužu veikšanu. Rakstā tiek dots neliels ieskats normatīvo aktu prasībās – kuģu apskates shēmā, kā to pieprasa dažādas klasifikācijas sabiedrības, apskatīti arī citi faktori, kas var būt par iemeslu kuģa zemūdens daļas apskatei, kā, piemēram, kuģa apaugšana, korpusa, dzenskrūves bojājumi u.c. Autori kā problēmas risinājumu izvirza mērķi rast jaunus līdzekļus kuģa zemūdens daļas ātram un kvalitatīvam monitoringam – izstrādāt bezpilota zemūdens aparātu, kas atvieglotu ūdenslīdēju darbu.