Darba galvenais uzdevums ir 802.11g un 802.11n protokolu transporta interneta sistēmu eksperimentālais un analītiskais novērtējums. Atšķirībā no speciāli izstrādāta 802.11p standarta, kas atļauj nodot tikai steidzamā rakstura īsus dienesta ziņojumus, 802.11g un 802.11n protokoli atļauj veikt lielā apjoma datu pārraidi ar augstākiem ātrumiem un pāreju bezmaksas frekvenču diapazonā. Problēma saistīta ar to, ka lielā apjoma dati transportlīdzekļa kustības laikā ir jānodod īsajā laikā. Pārvietojoties no vienas zonas citā rodas zudumi. Lai novērtētu savienojuma kvalitāti, Interneta lietotāji uzskata par svarīgu veiktspējas parametru. Tas atspoguļo lietotāja noderīgās informācijas efektīvo daudzumu, neieskaitot dienesta datus. Veiktspējas parametrs tiek uzskatīts par galveno transporta interneta sistēmu novērtēšanas parametru šajā darbā. Pamatojoties uz eksperimentālajiem datiem, šajā darbā tika atklātas un pierādītas atkarības transporta interneta sistēmu analīzei – piemēram, veiktspējas eksponenciālā atkarība no darba staciju skaita, veiktspējas kvadrātiskā atkarība no attāluma līdz bāzes stacijai, veiktspējas lineārā atkarība no transportlīdzekļa pārvietošanas ātruma. Tika izveidoti daži analītiski modeļi, kas apstiprina 802.11g un 802.11n protokolu transporta interneta sistēmu efektivitāti. Izstrādāto analītisko modeļu pareizība un 802.11 protokola efektivitāte ir apstiprinātas arī imitācijas modelēšanā OPNET vidē. Pamatojoties uz pētījumiem, tika izstrādātas rekomendācijas transporta interneta sistēmu modelēšanai, plānošanai un veidošanai.