Promocijas darbu „DZELZCEĻA PIEOSTAS STACIJAS UN OSTAS MIJIEDARBĪBAS VADĪŠANA PAMATOJOTIES UZ IMITĀCIJAS MODELĒŠANU” izstrādājis Fjodors Mihailovs inženierzinātņu doktora grāda iegūšanai. Darba zinātniskie vadītāji ir Dr. sc. ing., asoc. profesors Dijs Sergejevs un Dr. sc. ing., profesors Pēteris Balckars. Darba mērķis ir dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības imitācijas modelēšanas metožu pielietošana vagonu dīkstāvju samazināšanai, dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības modelēšanas metodikas izstrādāšana, lai uzlabotu ekspluatācijas darba rādītājus un nodrošinātu vagonplūsmu pārstrādes ritmiskumu. Tika izstrādāta parametru sistēma vilcienu pienākšanas laika optimālo intervālu noteikšanai pieostas stacijā. Tika noteikti ienākošo vilcienu plūsmu sadalījuma likumi un pārbaudīta to atbilstība teorētiskajiem sadalījuma likumiem. Tika izstrādāts algoritms vilcienu pienākšanas laika optimālo intervālu noteikšanai pieostas stacijā pamatojoties uz multiaģentu optimizāciju. Pamatojoties uz dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības izpēti ir izstrādāts imitācijas modelis vilcienu pienākšanas laika optimālo intervālu noteikšanai pieostas stacijā, lai veiktu mijiedarbības procesu modelēšanu transporta kompleksā „pieostas stacija - osta” ar materiālām plūsmām un kravu vienībām no ieejas sistēmā līdz izejai no tās. Izstrādātais transporta kompleksā notiekošo kravu pārvadājumu procesu imitācijas modelis ļauj prognozēt transporta veidu mijiedarbības efektivitāti, pielietojot kvalitatīvos un kvantitatīvos rādītājus. Modeli var viegli iestatīt saskaņā ar darba tehnoloģiju un konkrētā transporta kompleksa tehnisko attīstību. Pētījumu rezultāti piedāvāti ieviešanai koncernam „Latvijas dzelzceļš”, veicot mijiedarbību ar Latvijas Republikas ostām.