Dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības vadīšana pamatojoties uz imitācijas modelēšanu
2012
Fjodors Mihailovs

Aizstāvēšana
27.12.2012. 12:00, TMF, Lomonosova ielā 1A, V.korpusā, 218.aud.

Zinātniskais vadītājs
Dijs Sergejevs

Recenzenti
Gaļina Merkurjeva, Ramūnas Palšaitis, Genadijs Groševs

Promocijas darbu „DZELZCEĻA PIEOSTAS STACIJAS UN OSTAS MIJIEDARBĪBAS VADĪŠANA PAMATOJOTIES UZ IMITĀCIJAS MODELĒŠANU” izstrādājis Fjodors Mihailovs inženierzinātņu doktora grāda iegūšanai. Darba zinātniskie vadītāji ir Dr. sc. ing., asoc. profesors Dijs Sergejevs un Dr. sc. ing., profesors Pēteris Balckars. Darba mērķis ir dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības imitācijas modelēšanas metožu pielietošana vagonu dīkstāvju samazināšanai, dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības modelēšanas metodikas izstrādāšana, lai uzlabotu ekspluatācijas darba rādītājus un nodrošinātu vagonplūsmu pārstrādes ritmiskumu. Tika izstrādāta parametru sistēma vilcienu pienākšanas laika optimālo intervālu noteikšanai pieostas stacijā. Tika noteikti ienākošo vilcienu plūsmu sadalījuma likumi un pārbaudīta to atbilstība teorētiskajiem sadalījuma likumiem. Tika izstrādāts algoritms vilcienu pienākšanas laika optimālo intervālu noteikšanai pieostas stacijā pamatojoties uz multiaģentu optimizāciju. Pamatojoties uz dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības izpēti ir izstrādāts imitācijas modelis vilcienu pienākšanas laika optimālo intervālu noteikšanai pieostas stacijā, lai veiktu mijiedarbības procesu modelēšanu transporta kompleksā „pieostas stacija - osta” ar materiālām plūsmām un kravu vienībām no ieejas sistēmā līdz izejai no tās. Izstrādātais transporta kompleksā notiekošo kravu pārvadājumu procesu imitācijas modelis ļauj prognozēt transporta veidu mijiedarbības efektivitāti, pielietojot kvalitatīvos un kvantitatīvos rādītājus. Modeli var viegli iestatīt saskaņā ar darba tehnoloģiju un konkrētā transporta kompleksa tehnisko attīstību. Pētījumu rezultāti piedāvāti ieviešanai koncernam „Latvijas dzelzceļš”, veicot mijiedarbību ar Latvijas Republikas ostām.


Atslēgas vārdi
transport node „harbor station – harbor terminals”, railway station and harbor, simulation modeling, optimal train arriving time intervals,

Mihailovs, Fjodors. Dzelzceļa pieostas stacijas un ostas mijiedarbības vadīšana pamatojoties uz imitācijas modelēšanu. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2012. 126 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196