Latvijai raksturīga mozaīkveida ainava un dabiska vide, līdz ar to dzīvnieku populāciju blīvums ir ļoti augsts, kas, savukārt, rada lielu skaitu autotransporta sadursmju ar dzīvniekiem. Šī pētījuma uzdevums ir novērtēt, kāda un cik liela loma IVN procedūrai ir autoceļu projektu ieviešanā un biotopu fragmentācijas mazināšanā. Kvalitatīvs autoceļu projektu IVN nodrošina pietiekami daudz datu un pozitīvu motivāciju projektētājiem ietvert tehniskajā projektā videi draudzīgus risinājumus pēc iespējas agrākā ceļu konstrukciju plānošanas stadijā. Svarīgs IVN rezultāts ir konkrētu pasākumu saraksts, lai izveidotu jaunas vai respektētu jau esošās dzīvnieku pārejas pār autoceļu. Šajā darbā īsumā ir apskatītas arī ceļu būvniecības tradīcijas Latvijā un citās Eiropas valstīs attiecībā uz biotopu aizsardzību, kādas ir sniegtās rekomendācijas ceļu būvniecībā šajā jomā un kādas tās ir Latvijā veiktajos IVN.