Mācībspēku loma mazākumtautību studentu motivācijas mācīties sekmēšanai, veicinot viņu integrāciju sabiedrībā
Daugavpils Unversitātes 53. starptautiskās zinātniskās konferences materiāli 2012
Antra Roskoša

Mācībspēku loma mazākumtautību studentu motivācijas mācīties sekmēšanai , veicinot viņu integrāciju sabiedrībā var izpausties kā 1) kā daudzveidības popularizēšana docētajā studiju kursā: • sekmējot atšķirīgas kultūras piederības studentu sadarbību un komunikāciju: izmantojot studentu sadarbību veicinošas studiju metodes, formas un līdzekļus-kooperatīvo grupu darbu, pāru darbu, diskusijas, spēles nodarbībās; • sadarbojoties ar studentiem zinātniski pētnieciskajā darbā: o atbalstot studentu piedalīšanos starptautiskās zinātniskajās konferencēs, o sekmējot atšķirīgas kultūras piederības studentu savstarpējo sadarbību; • iesaistot studentus praksē uzņēmumos un iestādēs, kur studentiem jāstrādā daudzkultūru vidē; • kopā ar studentiem analizējot studentu sadarbības procesu un starpkultūru komunikācijas problēmas; • popularizējot un savā darbībā praktizējot daudzveidību – to, ka pastāv visdažādākie skatījumi un pieredze ikvienā jautājumā, jebkuras problēmas risināšanā, tomēr daudzveidības jautājumi vienmēr būs saistīti ar dialogu – prasmi vienoties un būt iecietīgiem; • sekmējot studentu valodas apguves prasmju veidošanos: o izstrādājot uzdevumus, kuru izpildei nepieciešama vairāku valodu prasme –krievu, angļu/vācu, o organizējot vieslektoru lekcijas krievu, angļu/vācu valodā; • iekļaujot savā docētajā studiju kursā starpkultūru jautājumus; • izstrādājot uzdevumus, kuru izpildei nepieciešams apmeklēt ārpusstudiju aktivitātes – izglītojošus, kultūras, sporta u. tml. pasākumus gan augstskolā, gan ārpus augstskolas, lai veicinātu studentu iepazīšanos ar latviešu un citu Latvijā dzīvojošu tautību kultūras vidi; 2) kā studentu komunikācijas un sadarbības veicināšana neformālā vidē: • sekmējot studentu iesaistīšanos ārpusstudiju aktivitātēs, • organizējot mācību ekskursijas, • veicinot studentu piedalīšanos augstskolas vasaras nometnēs, plenēros u. tml.


Atslēgas vārdi
communication, cooperation, diversity, integration, social integration

Roskoša, A. Mācībspēku loma mazākumtautību studentu motivācijas mācīties sekmēšanai, veicinot viņu integrāciju sabiedrībā. No: Daugavpils Unversitātes 53. starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, Latvija, Daugavpils, 13.-15. aprīlis, 2011. Daugavpils: 2012, 1.-8.lpp. ISBN 9789984145631.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196