Mācībspēku loma mazākumtautību studentu motivācijas mācīties sekmēšanai , veicinot viņu integrāciju sabiedrībā var izpausties kā 1) kā daudzveidības popularizēšana docētajā studiju kursā: • sekmējot atšķirīgas kultūras piederības studentu sadarbību un komunikāciju: izmantojot studentu sadarbību veicinošas studiju metodes, formas un līdzekļus-kooperatīvo grupu darbu, pāru darbu, diskusijas, spēles nodarbībās; • sadarbojoties ar studentiem zinātniski pētnieciskajā darbā: o atbalstot studentu piedalīšanos starptautiskās zinātniskajās konferencēs, o sekmējot atšķirīgas kultūras piederības studentu savstarpējo sadarbību; • iesaistot studentus praksē uzņēmumos un iestādēs, kur studentiem jāstrādā daudzkultūru vidē; • kopā ar studentiem analizējot studentu sadarbības procesu un starpkultūru komunikācijas problēmas; • popularizējot un savā darbībā praktizējot daudzveidību – to, ka pastāv visdažādākie skatījumi un pieredze ikvienā jautājumā, jebkuras problēmas risināšanā, tomēr daudzveidības jautājumi vienmēr būs saistīti ar dialogu – prasmi vienoties un būt iecietīgiem; • sekmējot studentu valodas apguves prasmju veidošanos: o izstrādājot uzdevumus, kuru izpildei nepieciešama vairāku valodu prasme –krievu, angļu/vācu, o organizējot vieslektoru lekcijas krievu, angļu/vācu valodā; • iekļaujot savā docētajā studiju kursā starpkultūru jautājumus; • izstrādājot uzdevumus, kuru izpildei nepieciešams apmeklēt ārpusstudiju aktivitātes – izglītojošus, kultūras, sporta u. tml. pasākumus gan augstskolā, gan ārpus augstskolas, lai veicinātu studentu iepazīšanos ar latviešu un citu Latvijā dzīvojošu tautību kultūras vidi; 2) kā studentu komunikācijas un sadarbības veicināšana neformālā vidē: • sekmējot studentu iesaistīšanos ārpusstudiju aktivitātēs, • organizējot mācību ekskursijas, • veicinot studentu piedalīšanos augstskolas vasaras nometnēs, plenēros u. tml.