Promocijas darbā veikti pētījumi par bojājumu (plaisas) uzkrāšanos uz paraugiem ar ievērojamu koncentratoru skaitu. Pieņemot, ka noguruma bojājumu uzkrāšanās noris stohastiski atkarīgi, tiek piedāvāta lokālo zonu hipotēze (LZH). Lielizmēra konstrukcijās bojājumu koncentrācijas vietu var uzskatīt kā atsevišķu lokālo zonu apvienojumu, kas nosaka visas konstrukcijas ilgizturību (ilgmūžību). Uz divpakāpju eksponenciālāš sadalījuma funkcijas bāzes ar logaritmisko ilgizturības aprēķinu (DEDF) izstrādats četru parametru matemātiska modelis noguruma pretestībai. Pieņemtais modelis apvieno noguruma ilgizturības sadalījuma funkcijas aprakstu, noguruma līknes, izturības robežas, ciklu jūtības slieksni. Uzskata, ka noguruma līknes fragmentāri-lineārais attēlojums ar dažādiem pakāpes rādītājiem saistīts ar fizisku mehānismu izmaiņām noguruma bojājumu uzkrājumiem materiālā poe slogojuma līmeņa izmaiņām Pie šādiem uzskatiem dots piemērs resursa (ilgizturības) aprēķinam helikoptera Mi-26 ķīļa sijai. Lokālo zonu Hipotēzes esamības pierādījums dot piemērā liela izmēra konstrukciju stendu izmēģinājumiem Parādīts, ka labākās nasagraujošās kontroles metodes, veicot tehniskā stavokļa monitoringu lokālajām zonām, ir akustiskās emisijas on termovīzijas metodes. Kontrolēta kritiskās lokālās zonas sagraušana, kura, šajā gadijumā, ir indicators noguruma bojājumu uzkrāšanai visai konstrukcijai, ļaus izstrādāt konstrukciju eksoluatacijas metodes pēcprincipa-droša tās sagraušana (Fail Safe Concept).