21. gadsimtā cilvēkam jāspēj tikt galā ar pastāvīgajām pārmaiņām. Strauji mainīgā pasaule liek lielai iedzīvotāju daļai iejusties jaunā un izaicinājumu pilnā darba vidē, kurai nepieciešamas jaunas prasmes un attieksmes. Tāpēc pieaugušo izglītība strauji attīstās, lai nodrošinātu iespēju izglītoties visa mūža garumā. Pieaugušie atšķiras no citiem izglītojamiem ar motivāciju, mācīšanās pieredzi un komunikāciju iespējām. Tas izvirza jaunas prasības arī izglītotājiem un mācīšanas veidiem. Tas ir liels izaicinājums pieaugušo izglītotājiem. Izvērtējot šos apstākļus, piecas organizācijas no trīs valstīm (Latvija, Lietuva, Zviedrija) Nordplus Pieaugušo izglītības programmas ietvaros īsteno projektu „Kā izaicināt pieaugušos mācīt pieaugušos”, kura ietvaros veiktā pētījuma pirmais posms ietvēra situācijas izpēti partnervalstīs. Latvijas pētījuma respondentu viedokļu analīze atspoguļota šajā rakstā, apzinot dažāda vecuma pieaugušo psiholoģiskās īpatnības, kā arī izglītības vajadzības un motivāciju mācīties.