Šajā darbā, tiek ņemta vērā noguruma problēma aviācijā, un inspekcijas programmas izvēles ietekme uz gaisa kuģa parka drošumu. Īpaša uzmanība tika veltīta gaisa kuģu strukturālo elementu atteices varbūtību aplēšu analīzēm un modeļiem kuri tiek izmantoti, lai aprakstītu problēmu. Galvenais darba uzdevums, bija inspekciju plānošanas metožu analīze, metodes izstrāde, kura ļauj nominēt gaisa kuģu parka inspekcijas programmu, nodrošinot nepieciešamo drošuma līmeni, kad noguruma plaisas parametri nav zināmi, bet pastāv ierobežots pieņemšanas noguruma testu rezultātu skaits. Metodes izstrāde, kura ļaus nominēt viss ienesīgāko ekspluatācijas laiku, ievērojot noguruma atteices intensitātes ierobežojumus. Tika ņemts vērā gaisa kuģu parka drošums, un galvenās atšķirības no iepriekšējiem darbiem ir: ja tiek atklāta vismaz viena plaisa visā gaisa kuģu parkā, tad tiek veikta specificēta katra gaisa kuģa apkope, lai novērstu noguruma atteici. Drošuma aprēķini ir atkarīgi no jauna gaisa kuģa ekspluatācijas uzsākšanas intensitātes.