Datorizētās zināšanu pārbaudes metodiskie aspekti
2003
Natālija Prokofjeva

Darbā tiek analizēta problēma, saistīta ar zināšanu pārbaudes organizēšanu datorizētajā apmācībā. Datorizētās mācīšanas sistēmu daudzveidība pieprasa īpašu uzmanību kvalitatīvas zināšanu kontroles realizēšanas uzdevuma risināšanai. Zināšanu pārbaudes problēma var būt izskatīta, ievērojot vairākus aspektus: metodiskus, tehniskus un juridiskus. Metodiskie zināšanu pārbaudes aspekti ir saistīti ar pedagoģisko un psiholoģisko jautājumu risināšanu. Pie metodiskiem aspektiem var mīnēt: zināšanu pārbaudes organizācijas plānošana; uzdevumu atlase apmācāmā zināšanu, iemaņu un prasmju pārbaudei; pārbaudes uzdevumu kopas formēšana. Pārbaudes uzdevums ir noteikt apmācāmā sagatavotības atbilstību noteiktam mācību vielas apgūšanas līmenim. Zināšanu kvalitātes novērtēšana uz katra etapa (zināšanas, iemaņas, prasmes) var būt realizēta, izmantojot dažādus uzdevumu veidus un tipus. Uzdevumu atlasei pārbaudei ir nepieciešams noteikt kādu zināšanu, iemaņu un/vai prasmju novērtēšanai ir paredzēts konkrēts uzdevums, kā arī formulēt tā iekļaušanas pārbaudes uzdevumu bankā mērķus. Svarīgs metodiskais aspekts ir pārbaudes uzdevumu kopas formēšana atkarībā no pārbaudes veida un mērķa. Darbā tiek izdalītas četras pamatpieejas pārbaudes uzdevumu kopas konstruēšanai. Kombinēta piedāvāto metožu izmantošana pārbaudes darbu un dažāda tipa uzdevumu konstruēšanai ļauj organizēt adaptīvu zināšanu pārbaudi visos mācību procesa etapos, ņemot vērā katra apmācāmā īpašības.


Atslēgas vārdi
Datorizētā zināšanu pārbaude, metodiskie aspekti

Prokofjeva, N. Datorizētās zināšanu pārbaudes metodiskie aspekti. Lietišķās datorsistēmas. Nr.17, 2003, 103.-108.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196