Pētījuma mērķis ir atklāt aktuālos, dominējošos, peļņu veicinošos faktorus mainīgajā biznesa vidē. Lai konceptuāli izprastu faktorus, tika veikta zinātniskās literatūras avotu kvantitatīvā un kvalitatīvā apskate. Literatūras analīzes gaitā tika izveidotas 28 kategorijas, kuras atspoguļo faktorus, ko autori uzsvēra par nozīmīgiem veidojot ilgtspējīgu, pelnošu biznesu. Atlasītās kategorijas, autori analizē caur biznesa modeļa (BM) prizmu un attiecina tos vai uz BM kopumā, vai uz tā dimensijām – vērtības piedāvājuma elementiem (produktu, realizācijas kanāliem, cenu politiku un klientu komunikāciju), vai uz vērtības izveides dimensiju. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka izveidot dzīvesspējīgu un pelnošu BM digitalizācijas laikmetā ir iespējams tikai visu BM elementu mijiedarbībā. Būtiski ir atklāt katra BM elementa nozīmi, lai savlaicīgi atteiktos no veciem, vairs nepelnošiem vērtības elementiem un atbilstoši samazināt vērtības ķēdes izveides rezultātā izmantotos resursus, kas izraisa liekas izmaksas. Literatūras avotu kvalitatīvās analīzes rezultātā tika atklāti dominējoši faktori, kas veicina uzņēmējdarbības pozitīvo finanšu rezultātu (peļņu) digitalizācijas laikmetā: 1. Pētniecība. Izmantot pētniecību, lai savlaicīgi atklātu BM attīstības iespējas vai revolucionāro/graujošo tehnoloģiju ietekmes. 2. Digitālais briedums. Savlaicīgi atzīt nepietiekamo kompānijas digitālo briedumu, kas ļauj īsākā laikā ar mazākām izmaksām veikt BM digitālo transformāciju. 3. Izmaksu samazināšana. Izmaksu samazināšanas rezultātā, nodrošināt apgrozījuma pieaugumu, nevis tikai īslaicīgo peļņas palielināšanu. 4. Izmaksu struktūra un cenu politika. Ieviešot jaunus, tirgus pieprasītus produktus, pārskatīt izmaksu struktūru un izveidot atbilstoši jaunajām izmaksām sabalansētu cenu politiku. Apkopojot un uzkrājot minēto informāciju var izveidot peļņas pārvaldīšanas modeli, lai sniegtu atbalstu uzņēmumiem strauji, mainīgos apstākļos, it īpaši mazā un vidējā biznesa sektorā.