Heat Recovery Possibilities for Advanced Slow Speed Diesel Engine Power Plants
2008
Andris Zāģeris, Jūris Cimanskis

Siltuma reģenerācijas iespējas modernizētajos zemapgrieziena dīzeļdzinēju energoiekārtās. Šo pētījumu objekts ir kuģu galveno dzinēju kompleksās izplūdes gāzu un dzesējamā ūdens siltuma utilizācijas iekārtas (KSUI –kompleksā siltuma utilizācijas iekārta) iespējas ar mērķi palielināt kuģa spēka iekārtas (KSI) kopējo termodinamisko lietderību. Pateicoties plašajam pielietojumam, kā kuģa galvenais dzinējs (GD) tiek paredzēts modernais maz-apgriezienu divtaktu dīzeļdzinējs, kas tiek raksturots ar zemu izplūdes gāzu termisko potenciālu, tādejādi liekot detalizēti izvērtēt zaudējamā siltuma atgriešanas iespējas, nodrošinot gan papildus jaudas izstrādi ar turbo-ģeneratora palīdzību, gan apgādājot nepieciešamos siltuma patērētājus, atkarībā no vides, GD jaudas, noslodzes un citiem faktoriem. Iegūtie rezultāti dod iespēju gan novērtēt efektivitātes pieaugumu, gan prognozēt nepieciešamos nosacījumus elektrostacijas izvēles optimizācijai.


Atslēgas vārdi
Slow speed diesel engines, exhaust boiler, Complex Waste Heat Recovery System (CWHRS), Ambient conditions

Zāģeris, A., Cimanskis, J. Heat Recovery Possibilities for Advanced Slow Speed Diesel Engine Power Plants. Intelektuālas transporta sistēmas (no 2005.g.). Nr.26, 2008, 28.-39.lpp. ISSN 1407-8015.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196