Patlaban Latvijas uzņēmumi uzsāk sniegto un saņemto IT pakalpojumu strukturēšanu ar mērķi līdzsvarot tos ar esošām un plānotām vajadzībām gan biznesam, gan arī klientam, uzlabot sniegto un saņemto pakalpojumu kvalitāti un samazināt ilglaicīgas investīcijas IT infrastruktūrā. Šā raksta mērķis ir aprakstīt patreizējas IT infrastruktūras izmantošanas un pārvaldības paņēmienus Latvijas Republikas Iekšlietu Ministrijas Informācijas centrā, piedāvāt iespējamus risinājumus IT resursu izmantošanas optimizācijai, teorētiskajā līmenī izanalizēt IT pārvaldības paņēmienus, balstoties uz pasaules IT koncepciju, politiku un labāko prakšu krājumu (ITIL). Pētījuma ietvaros tika veikta esošas valsts iestādes IT infrastruktūras analīze, tika identificētas IT pakalpojumu sniegšanas problēmas, kuru risināšanai var tikt izmantotas ITIL metodes un prakses. Tika izstrādātas un pielietotas ITIL procedūru ieviešanas metodes Latvijas Republikas Iekšlietu Ministrijas Informācijas centrā.