The Concept of Masculinity in Brand Personality and Its Impact on Advertising Effectiveness
2024
Toms Kreicbergs

Aizstāvēšana
26.06.2024. 10:00, Kalnciema iela 6-209.auditorijā, Rīga.

Zinātniskais vadītājs
Deniss Ščeulovs

Recenzenti
Elīna Gaile-Sarkane, Iveta Mietule, Niek Ploegman

Patērētāju mainīgie uzskati par vīrišķību ir radījuši problēmu zīmolu stratēģiem un reklāmdevējiem. Ņemot vērā, ka zīmoli pasniedz vīrišķību savā komunikācijā ar patērētājiem, un patērētājiem reklāmā tiek piedāvāti dažādi vīrišķības veidi, vīrišķība tiek uzskatīta par vienu no nozīmīgākajiem sociālajiem resursiem reklāmas nozarē. Tomēr zīmola stratēģiem un reklāmas speciālistiem ir problēma saprast, kā pareizi atveidot vīrišķību zīmola personībā un komunikācijā, lai tā rezonētu ar auditoriju un neizraisītu negatīvu pretreakciju no patērētājiem un sabiedrības. Šie jautājumi ir it īpaši sarežģīti komunicējot ar jaunākām paaudzēm, kā piemēram, ar auditoriju vecumā no 15 līdz 24 gadiem (Z paaudze) un no 25 līdz 35 (mileniāļu paaudze), kam ir bijusi liela pop kultūras ietekme uz dažādiem sociāli konstruētiem konceptiem. Promocijas darba pētījuma aktualitāte ir saistīta ar izaicinājumiem, ar kuriem saskaras zīmola stratēģi, mainoties patērētāju uzskatiem par vīrišķību. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā veidot un stiprināt zīmola personību, iekļaujot šo patērētājiem nozīmīgo konceptualizāciju, un izstrādāt metodiku vīrišķīgas zīmola personības veidošanai un komunikācijai. Lai sasniegtu promocijas darba mērķi, tiek analizēta vīrišķība, tās dažādie tipi, un patērētāju uzskatu ietekmējošie faktori par vīrišķību. Zīmola personības teorijas tiek izmantotas, lai izveidotu teorētisko ietvaru empīriskajam pētījumam par vīrišķību reklāmā. Promocijas darba pētījums sniedz atbildes uz to, kādas zīmola personības dimensijas, zīmola arhetipus un vīrišķības tipus Latvijas Z paaudze un mileniāļi novērtē un sniedz priekšroku reklāmā. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, izstrādātā vīrišķīgas zīmola personības veidošanas metodika tika pielietota, un aprobēta dažādos uzņēmumos, kā piemēram, Madara Cosmetics, reklāmas aģentūrā WKND ar klientu Virši-A un komunikācijas un mediju aģentūrā Denstu Latvija. Promocijas darbs rakstīts angļu valodā. Promocijas darbs ietver ievadu, četras daļas, secinājumus un priekšlikumus, izmantoto 194 avotu bibliogrāfisko sarakstu. Darbā ir 44 tabulas un 44 attēli. Darba apjoms ir 194 lapas, neieskaitot 43 pielikumus.


Atslēgas vārdi
Branding, Advertising, Personality, Consumers
DOI
10.7250/9789934370809

Kreicbergs, Toms. The Concept of Masculinity in Brand Personality and Its Impact on Advertising Effectiveness. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2024. 259 lpp.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196