Mūsdienu tirgus tendences un lietotāju prasības liecina, ka programmatūras inženierijas jomā lietotāja saskarnei ir jābūt ne tikai funkcionālai, bet arī intuitīvai, estētiski pievilcīgai un lietotājam draudzīgai. Arvien biežāk tiek uzsvērts, ka tieši lietotāja saskarnes uzlabošanā un pielāgošanā ir jāiegulda resursi, lai panāktu konkurētspēju un lietotāju apmierinātību. Lietotāja saskarnes kvalitāte un izstrādes ātrums var būt izšķiroša programmatūras risinājuma pieņemšanā tirgū. Īpaši tas viss ir svarīgs tīmekļa lietotņu izstrādes kontekstā, kas ir kļuvušas par būtisku uzņēmumu komunikācijas un pakalpojumu sniegšanas veidu, un lietotāja saskarne ir viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka lietotnes pieņemšanu un lietotāju apmierinātību. Ātri un pie tam kvalitatīvi izstrādāta tīmekļa lietotnes saskarne var ievērojami uzlabot lietošanas ērtumu, palielināt produktivitāti un nodrošināt pozitīvu lietotāju pieredzi, kas ir būtiska konkurētspējas uzturēšanai. Viens no programmatūras inženierijas risinājumiem, kas dod iespēju paātrināt izstrādi, nezaudējot kvalitāti, ir izstrādes automatizācija. Arī lietotāja saskarnes automātiskā ģenerēšana ievērojami samazina laiku, kas nepieciešams programmatūras izstrādei. Turklāt, automātiskā ģenerēšana nodrošina vienotu izskatu un sajūtu visā lietotnē, jo visi saskarnes elementi tiek veidoti pēc vieniem un tiem pašiem standartiem. Tas samazina cilvēka kļūdu iespējamību un nodrošina augstāku kvalitāti. Papildus tam, izmantojot tipveida tīmekļa priekšgala komponentus, var vieglāk nodrošināt lietotnes atbilstību dizaina vadlīnijām un lietojamības principiem. Promocijas darbā ir piedāvāts risinājums tīmekļa lietotnes lietotāja saskarnes prototipa pirmkoda ģenerēšanai no divpusložu modeļa, izmantojot modeļvadāmas programmatūras inženierijas principus. Modeļu transformācijas likumu kopas izstrāde balstās divpusložu modeļa, kā avota modeļa, metamodelī un lietotāja saskarnei definētajā sagaidāmo elementu kopas metamodelī, kas satur visus lietotāja saskarnes slāņus: konceptu, navigāciju un prezentāciju. Promocijas darbs ietver ievadu, četras nodaļas un secinājumus. Tajā ir 196 lapaspuses, 76 attēli, 45 tabulas un 253 bibliogrāfijas avoti.