Studentu veselīga dzīvesveida paradumi emocionālai labjūtei
Pedagoģija: teorija un prakse IZGLĪTĪBAS KVALITĀTES DIMENSIJAS ZINĀŠANU SABIEDRĪBĀ Pedagoģiskās pieredzes inovācijas kompetenču pieejas īstenošanā 2021
Helēna Vecenāne

Pētījuma gaitā 2018./2019. un 2019./2020. studiju gados aptaujāti kopumā 122 klātienes un neklātienes studenti no LiepU pedagoģijas programmām un RSU Liepājas filiāles veselības sporta programmām. Apkopojot empīriskā pētījuma datus, var apgalvot, ka studentiem kopumā veselīga dzīvesveida paradumi būtu jāuzlabo šādās prioritārā veselīga dzīvesveida komponentēs: fiziskā aktivitāte, ēšanas paradumi un stresa pārvarēšana, jo 54,1 % respondentu ir nepietiekamas fiziskās aktivitātes, kas ir hronisko saslimšanu riska faktors, 37,7 % studentu nekontrolē sāls un cukura lietojumu un 28,7 % studentu nespēj pielietot veselīgas metodes stresa pārvarēšanai. Kopumā izvērtējot studentu emocionālo labjūti, varam secināt, ka 40 % studentu spēj savu emocionālā labjūti uzturēt pietiekami labā līmenī, 51 % studentu apmierinošā un 9 % neapmierinošā līmenī. Vidēji ciešas mijsakarības ir konstatētas starp veselīga dzīvesveida komponentu šādiem raksturojošiem parametriem: fiziskā aktivitāte, ēšanas paradumi, stresa pārvarēšana. Vājas mijsakarības ir starp emocionālās labjūtes rādītājiem un visām dotajā pētījumā raksturotajām veselīga dzīvesveida visām komponentēm, izņemot komponenti, kas raksturo stresa pārvarēšanu.


Atslēgas vārdi
studenti, veselīgs dzīvesveids, paradumi, labjūte, emocionālā labjūte
Hipersaite
https://dom.lndb.lv/data/obj/902428.html

Vecenāne, H. Studentu veselīga dzīvesveida paradumi emocionālai labjūtei. No: Pedagoģija: teorija un prakse. X [10]: Izglītības kvalitātes dimensijas zināšanu sabiedrībā. Pedagoģiskās pieredzes inovācijas kompetenču pieejas īstenošanā: zinātnisko rakstu krājums. Liepāja: LiePA, 2021. 95.-107.lpp. ISSN 1407-9143. e-ISSN 2661-5568.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196