Vārdu ķēžu tests (WCT) ir ātra skrīninga metode, kas ļauj identificēt pamatskolas un vidusskolas skolēnus ar vājām klusās lasīšanas prasmēm. WCT tika adaptēts latviešu valodai 2003. gadā, taču līdz šim tā normas vēl nebija izstrādātas. Šī pētījuma mērķis bija izveidot WCT normatīvo datu kopumu 1.–9. klašu skolēniem. Pētījumā piedalījās 4476 skolēni no 1. līdz 9. klasei, pārstāvot visus Latvijas reģionus, gan pilsētu, gan lauku teritorijas. Dalībnieki veica WCT, kas sastāvēja no diviem apakštestiem – burtu ķēdēm un vārdu ķēdēm. Katrai klasei tika aprēķināti aprakstošās statistikas parametri. Rezultāti parādīja statistiski nozīmīgas sakarības starp burtu un vārdu ķēžu rādītājiem un skolēnu vecumu. Tika konstatētas arī statistiski nozīmīgas atšķirības vidējos burtu un vārdu ķēžu rezultātos starp zēniem un meitenēm. Burtu un vārdu ķēžu rezultāti tika standartizēti atsevišķi zēniem un meitenēm katrā klasē, izmantojot deviņu punktu skalu. Diagnostikas nolūkos tika noteikti 5., 7. un 16. procentīļi. Izveidotais WCT normatīvo datu kopums nodrošina iespēju objektīvi novērtēt skolēnu vizuāli telpiskās spējas un vārdu dekodēšanas prasmes. Turpmākajos pētījumos būtu nepieciešams turpināt testa standartizācijas procesu, nosakot WCT konverģento un klīnisko validitāti.