Latvija ir atzīta par valsti, kurā uzņēmējdarbības struktūru galvenokārt veido mikrouzņēmumi, mazie un vidējie uzņēmumi. Veiktā pētījuma rezultātā tika konstatēta Latvijas mazo un mikrokapitālsabiedrību nesabalansēta finanšu attīstība, ko izraisa virkne ārējo faktoru ietekme. Lai nodrošinātu Latvijas mazo un mikrokapitālsabiedrību konkurences priekšrocības un ilgtspēju, jāmeklē jaunas inovatīvas pieejas, kas nodrošina apgrozījuma palielināšanu vienlaikus ar izmaksu samazināšanas iespējām. Vairāku zinātnisko rakstu autori uzskata, ka ir dažādi faktori, kas ietekmē uzņēmumu pozitīvo finanšu rezultātu digitalizācijas laikmetā. Tāpēc šī promocijas darba mērķis ir identificēt faktorus un novērtēt to ietekmi uz mazo un mikrokapitālsabiedrību pozitīvo finanšu rezultātu digitalizācijas apstākļos. Mērķa sasniegšanai ir veikti šādi galvenie uzdevumi: 1) izpētīta Latvijas kapitālsabiedrību darbības vide digitalizācijas apstākļos; 2) identificēti faktori, kas ietekmē kapitālsabiedrību pozitīvo finanšu rezultātu digitalizācijas laikmetā; 3) novērtēts identificēto faktoru nozīmīgums Latvijas mazās un mikrokapitālsabiedrībās, salīdzinot ar pasaules lielo uzņēmumu vērtējumu; 4) izvērtēta identificēto faktoru nozīme un to ietekmes praktiskā izpausme uz komercdarbību; 5) izstrādāta kapitālsabiedrības digitālā brieduma noteikšanas metodika; 6) izvērtēta mazo un mikrokapitālsabiedrību digitālā brieduma kopsakarība ar uzņēmumu sabalansēto finansiālo rezultātu. Darba rezultātā: (1) identificēti nefinanšu digitālie faktori un nefinanšu faktori, kas nav saistīti ar digitalizāciju, kā arī finanšu faktori, kas ietekmē komercdarbības pozitīvo finanšu rezultātu digitalizācijas laikmetā, un no tiem identificēti 10 nozīmīgākie Latvijas mazām un mikrokomercsabiedrībām; (2) identificētie faktori sagrupēti, izmantojot biznesa modeļa dimensijas – vērtības piedāvājumu, vērtības radīšanu un vērtības noturēšanu. Identificēto faktoru praktiskā ietekmes izpausme novērtēta, ņemot vērā dažādus komercdarbības virzienus: 1) elektroniskā tirdzniecība (e-komercija) kā ieņēmumu kanāls; 2) graujošo inovāciju ietekme uz informācijas produktu (information product) attīstību un ieņēmumu noturēšanu; 3) pakalpojumu kvalitātes paaugstināšana un izmaksu samazināšana ar piegādes un komunikācijas tīkla digitalizāciju; (3) atklāta komercsabiedrību digitālā brieduma līmeņa kopsakarība ar komercdarbības sabalansēto izaugsmi. Promocijas darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, tajā ir ievads, četras daļas, secinājumu un rekomendāciju nodaļas, izmantotās literatūras un avotu saraksts ar 166 avotiem, kā arī 78 attēli, 23 tabulas, piecas formulas. Promocijas darba apjoms ir 172 lapaspuses, neieskaitot 12 pielikumus.