Equilibrium Depth of Scour at the Bridge Abutments
2006
Boriss Gjunsburgs, Roberts Neilands, Jeļena Govša

Vietējais izskalojums pie tiltu balstiem rodas, ja palienas upes plūsma plūdu laikā tiek saspiesta ar tilta pieeju. Izskalojums var izraisīt ievērojamus tilta bojājumus, pat konstrukcijas sabrukšanu. Šajā rakstā tiek piedāvāta jauna maksimālā izskalojuma dziļuma pie tilta balsta upes palienā aprēķina metode. Ir veikta metodes analīze un ir parādītas relatīvā maksimālā izskalojuma dziļuma atkarības no galvenajiem hidrauliskajiem un upes gultnes parametriem. Relatīvais maksimālais izskalojuma dziļums ir atkarīgs no plūsmas saspiešanas, relatīvā grunts diametra un sadalījuma pa slāņiem, Froude koeficienta attiecībā pret slīpumu, relatīvā vietējā plūsmas ātruma, relatīvā ūdens dziļuma upes palienā, plūsmas kinētiskā parametra zem tilta, balsta sānu sienu slīpuma, balsta formas un plūsmas lenķa attiecībā pret balstu. Tiek piedāvāta metode tilta balsta stabilitātes noteikšanai, aprēķinot riska faktoru. Riska faktoru var aprēķināt kā attiecību starp izskalojuma dziļumu, platumu un tilpumu aprēķinātu pēc viena, diviem vai vairākiem plūdiem un izskalojuma bedres dziļuma, platuma un tilpuma maksimālām vērtībām. Pēc riska faktora lieluma var novērtēt esošā tilta balsta stabilitāti apkalpošanas perioda laikā vai arī aprēķināt balsta stabilitāti projektēšanas stadijā.


Atslēgas vārdi
flow, flood, hydrograph, velocity, scour, abutment

Gjunsburgs, B., Neilands, R., Govša, J. Equilibrium Depth of Scour at the Bridge Abutments. Construction Science. Nr.7, 2006, 121.-131.lpp. ISSN 1407-7329.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196