Processing the Results of Competence Evolution Evaluation by Decision Trees
2008
Ieva Boļakova

Rakstā izskatītas iespējas aptaujas rezultātu analizēšanai kopā ar statistikas metodēm izmantot arī induktīvās apmācības metodes – lēmumu koku konstruēšanas algoritmus. Aptauju organizēšana ir viens no veidiem kā var nodrošināt atgriezenisko saiti ar studentiem izglītības procesā. 2008.gada pavasarī Daugavpils Universitātē tika sagatavota aptaujas anketa, kuru turpmāk izmantos, lai varētu objektīvāk novērtēt izglītības kvalitāti dažādās studiju programmās. Aptaujas anketas struktūra ir balstīta uz kompetenču pieeju. Mūsdienu izglītības sistēmā kompetenču pieeja ir ļoti aktuāla, jo kompetence sevī apvieno gan iegūtās jaunās zināšanas, gan šo zināšanu izpratnes pakāpi, spēju pielietot iegūtās zināšanas. Izmantojot algoritmu C4.5, tika veikti atsevišķi eksperimenti aptaujas rezultātu analizēšanai. Izskatīta viena no lēmumu koku konstruēšanas algoritmu pielietošanas iespējām – atribūtu kopas samazināšana. Darbs pie šiem pētījumiem tiek turpināts, jo pagaidām vēl nav pārbaudītas visas iespējas un priekšrocības, ko var dot lēmumu koku konstruēšanas metodes izmantošana aptaujas datu analizēšanā salīdzinot ar statistikas metodēm.


Atslēgas vārdi
evaluation of education quality, decision trees, C4.5

Boļakova, I. Processing the Results of Competence Evolution Evaluation by Decision Trees. Informācijas tehnoloģija un vadības zinātne. Nr.36, 2008, 148.-154.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196