Application of a Service Oriented Paradigm as a Solution for the Development and Delivery of a Continuing Education Course
2008
Dzintars Tomsons, Ginta Majore, Mārīte Kirikova

Līdz ar straujo tehnoloģiju attīstību un tām atbilstošo specifisko nozares zināšanu nepārtrauktas pilnveides nepieciešamību, pieaug tālākizglītība un mūžizglītības loma sabiedrībā. Tas, savukārt, rada nepieciešamību noteikt tālākizglītības kursa izstrādes un īstenošanas prasības atbilstoši ārējās vide izmaiņām un apmācāmā individuālajam mācīšanās stilam. Ir būtiski izstrādāt tālākizglītības kursu atbilstoši reālās dzīves situācijai, kā arī piedāvāt elastīgu un neatkarīgu mācību vidi. Lai sasniegtu šo mērķi, ir izstrādāts tālākizglītības kursa prototips, atbilstoši servisu orientētas arhitektūras principiem un spēļu pieejai. Šajā rakstā ir atspoguļoti un sīkāk raksturoti tā darbības principi. Servisu orientētā arhitektūra (SOA) kļūst populāra, kā jauna pieeja IT sistēmu veidošanā. Tā dod iespēju elastīgi izmantot un uzlabot biznesa procesu nodrošināšanu saskaņā ar tā vajadzībām. Šī paradigma galvenokārt tiek izmantota IT sistēmās uzņēmumos, bet reti tālākizglītības kursu izstrādē un īstenošanā. Šajā rakstā tiek atspoguļots SOA pielietojums tālākizglītības kursu izstrādē un īstenošanā. Spēļu pieeja , kas tiek veidota atbilstoši spēlē atspoguļotai reālai dzīves situācijai, ir lietderīgi izmantojama profesionālo prasmju iegūšanā un demonstrēšanā.


Atslēgas vārdi
Game-approach, service-oriented paradigm, continuing education

Tomsons, D., Majore, G., Kirikova, M. Application of a Service Oriented Paradigm as a Solution for the Development and Delivery of a Continuing Education Course. Lietišķās datorsistēmas. Nr.34, 2008, 9.-16.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196