Tehnoloģijas Direct3D un OpenGL datorgrafikā
A/S "DATI Exigen Group" informācijas tehnoloģijas speciālistu un Latvijas universitāšu datorzinātņu studentu X konference “Informācijas tehnoloģija: zinības un prakse”: konferences materiāli 2005
Vitālijs Zabiņako

Šis raksts apkopo bakalaura darba rezultātus. Darba ietvaros tika veikta trīsdimensiju datorgrafikas teorētisko pamatjautājumu un tās praktiskās pielietošanas analīze, balstoties uz divām plaši atzītām un izmantojamām mūsdienās tehnoloģijām – Direct3D un OpenGL. Ir izklāstīta teorētiskā informācija (koordināšu sistēmas, grafisko primitīvu matemātiskais apraksts, ģeometrisko pārveidojumu, apgaismojuma un tekstūrēšanas specifika), kura ļauj realizēt trīsdimensiju grafisko objektu vizualizāciju programmatūras koda līmenī. Darba praktiskajā sadaļā tika veikta konkrētās trīsdimensiju scēnas specifikācijas izstrāde, kā arī tās realizāciju abu tehnoloģiju ietvaros, kas ļāva spriest par to kopīgām un atšķirīgām raksturiezīmēm no kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju viedokļiem. Balstoties uz iegūtiem rezultātiem, ir izdarīti secinājumi par konkrētās tehnoloģijas izmantošanas piemērotību noteiktām, ar trīsdimensiju attēla veidošanas saistītām, uzdevumu klasēm.


Atslēgas vārdi
Trīsdimensiju datorgrafika, Direct3D, OpenGL

Zabiņako, V. Tehnoloģijas Direct3D un OpenGL datorgrafikā. No: A/S "DATI Exigen Group" informācijas tehnoloģijas speciālistu un Latvijas universitāšu datorzinātņu studentu X konference “Informācijas tehnoloģija: zinības un prakse”: konferences materiāli, Latvija, Rīga, 30.-30. novembris, 2005. Rīga: A/S "DATI Exigen Group", 2005, 64.-69.lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196