Aģentu tehnoloģijas strauja attīstība pēdējo desmit gadu laikā ir skārusi citu mākslīgā intelekta pētījumu sfēru – intelektuālas mācību sistēmas. Intelektuālu mācību sistēmu arhitektūra nodrošina daudzas iespējas aģentu pielietojumam šāda tipa sistēmu izveidei, un rezultātā uz doto brīdi ir izstrādātas daudzveidīgas uz aģentiem balstītas intelektuālas mācību sistēmas dažādām sfērām. Šī raksta nolūks ir dot pārskatu par aģentu tehnoloģijas izmantošanu intelektuālu mācību sistēmu izstrādei. Pēc dažu jēdzienu, kas ir saistīti ar intelektuālu mācību sistēmu arhitektūru (studenta diagnosticēšanas modulis, pedagoģiskais modulis, problēmsfēras zināšanas un komunikāciju modulis) ieviešanas, aģenta jēdziens un tā raksturojumi, tādi kā autonomija, adaptācijas spēja, mobilitāte, caurspīdīgums, izturība, reaktivitāte, proaktivitāte un citi, tiek apspriesti. Tālāk tiek doti secinājumi par šādiem jautājumiem: kādas intelektuālu mācību sistēmu komponentes var tikt realizētas kā aģenti, un kādas funkcijas aģenti var izpildīt katrā komponentē, kā arī kāpēc aģentu tehnoloģija tiek izmantota intelektuālu mācību sistēmu izstrādei. Papildus intelektuālas mācību sistēmas konceptuālais modelis, ko ir piedāvājis viens no raksta autoriem, kas sastāv no 3 slāņiem – sistēmas slāņa, daudzaģentu slāņa un zināšanu darbinieka slāņa- tiek aprakstīts vispārīgos vilcienos. Dotā raksta beigu daļā tiek apskatīti animētie pedagoģiskie aģenti, kas parādās intelektuālās mācību sistēmās kā divdimensiju vai trīsdimensiju personāži.