Divvirzienu jaudas plūsmas elektrotransporta barojošās apakšstacijas izveide
2007
Ivars Raņķis, Aigars Vītols, Anastasija Žiravecka

Aplūkotas iespējas izveidot vilces elektrotransporta divvirziena jaudas plūsmas apakšstacijas, izmantojot iespējas diožu aizvietošanai ar divos virzienos operējošiem tiristoriem. Parādīts, ka invertēšanas režīmā sakarā ar invertora komutācijas ierobežojumiem, kas savukārt saistīti ar maksimālās invertējamās strāvas izvēli, nepieciešams samazināt invertora maksimālo regulēšanas leņķi, kas savukārt liek samazināt invertora pretEDS. Ieteikts invertēšanu veikt pie konstanta regulēšanas leņķa 1500, kas atvieglo arī vadības sistēmas izveidi. Invertora darbību ar palielināto kontakttīkla spriegumu var saskaņot divējādi: ieviešot invertēšanas režīmā invertora ieejā spriegumu pazeminošo impulsregulatoru; ieviešot shēmā mazākas jaudas papidtransformatoru, kura sekundāro tinumu spriegums invertēšanas režimā palielina invertora pretEDS. Abi varianti pārbaudīti datormodeļos u uzrāda labas dinamiskās īpašības, kā ar’ir praktiski vienkārši realizējami


Atslēgas vārdi
rekuperācija,invertēšana, bremzēšana, tiristori, transformators

Raņķis, I., Vītols, A., Žiravecka, A. Divvirzienu jaudas plūsmas elektrotransporta barojošās apakšstacijas izveide. Enerģētika un elektrotehnika. Nr.19, 2007, 68.-73.lpp. ISSN 1407-7345.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196