Information Technologies for Increasing the Usability of Algorithms Used during Aircraft Flight Test Stage
2009
Genādijs Burovs

Rakstā apskatīta efektīvu algoritmu radīšana lidmašīnas un tās aprīkojuma raksturojumu novērtēšanai izmēģinājumu lidojumu laikā. Uzdevums tiek risināts izmantojot identifikācijas modeļus, kas ir piemēroti ar lidmašīnas sensoru izmērīto dinamisko procesu apstrādei. Ir izdarīts secinājums par tradicionālo modeļu, kas balstās uz statistiskiem principiem ar regresijas analīzes metodes izmantošanu, nepilnībām. Lidojumu drošības prasības neļauj radīt tādus lidojuma režīmus, kuros varētu iegūt pilnu informāciju par objekta dinamiskajiem raksturojumiem. Tādēļ vienādojumu sistēmas, kas ir veidotas no signālu mērījumu rezultātiem, ir vāji nosacītas un kļūdas to risinājumos ir jutīgas pret trokšņu iedarbību. Šādi algoritmi dod kļūdainus rezultātus un nevar tikt izmantoti. Bez tam, algoritma efektivitāte ir atkarīga no to struktūras. Teplica (Toeplitz) tipa mērījumu rezultātu matricu izmantošana identifikācijas modeļos nav pieļaujama, jo tā tiek iegūti kļūdaini rezultāti. Piedāvātie algoritmi balstās uz apriorās informācijas par objektu izmantošanu. Informācijas tehnoloģijas to radīšanai tiek apskatītas pamatojoties uz dinamiskās informācijas attēlošanu aprēķinu telpu ķēdē. Ir pierādīts, ka darba stāvokļu apgabalā objekts var tikt identificēts ar praktiskai lietošanai piemērotu precizitāti. Šī pieeja ļauj optimizēt algoritmu efektivitātes raksturojumus. Izmantojot tos, ir iespējams iegūt ievērojami vairāk informācijas par lidmašīnas un tās aprīkojuma raksturojumiem nekā līdz šim. Tas ļauj samazināt izmēģinājumu cikla ilgumu un izdevumus. Rakstā apskatīta efektīvu algoritmu radīšana lidmašīnas un tās aprīkojuma raksturojumu novērtēšanai izmēģinājumu lidojumu laikā. Uzdevums tiek risināts izmantojot identifikācijas modeļus, kas ir piemēroti ar lidmašīnas sensoru izmērīto dinamisko procesu apstrādei. Ir izdarīts secinājums par tradicionālo modeļu, kas balstās uz statistiskiem principiem ar regresijas analīzes metodes izmantošanu, nepilnībām. Lidojumu drošības prasības neļauj radīt tādus lidojuma režīmus, kuros varētu iegūt pilnu informāciju par objekta dinamiskajiem raksturojumiem. Tādēļ vienādojumu sistēmas, kas ir veidotas no signālu mērījumu rezultātiem, ir vāji nosacītas un kļūdas to risinājumos ir jutīgas pret trokšņu iedarbību. Šādi algoritmi dod kļūdainus rezultātus un nevar tikt izmantoti. Bez tam, algoritma efektivitāte ir atkarīga no to struktūras. Teplica (Toeplitz) tipa mērījumu rezultātu matricu izmantošana identifikācijas modeļos nav pieļaujama, jo tā tiek iegūti kļūdaini rezultāti. Piedāvātie algoritmi balstās uz apriorās informācijas par objektu izmantošanu. Informācijas tehnoloģijas to radīšanai tiek apskatītas pamatojoties uz dinamiskās informācijas attēlošanu aprēķinu telpu ķēdē. Ir pierādīts, ka darba stāvokļu apgabalā objekts var tikt identificēts ar praktiskai lietošanai piemērotu precizitāti. Šī pieeja ļauj optimizēt algoritmu efektivitātes raksturojumus. Izmantojot tos, ir iespējams iegūt ievērojami vairāk informācijas par lidmašīnas un tās aprīkojuma raksturojumiem nekā līdz šim. Tas ļauj samazināt izmēģinājumu cikla ilgumu un izdevumus.


Atslēgas vārdi
algorithms, usability, identification, signals, dynamic processes, flight tests, aircraft

Burovs, G. Information Technologies for Increasing the Usability of Algorithms Used during Aircraft Flight Test Stage. Datorvadības tehnoloģijas. Nr.39, 2009, 115.-123.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196