Uz unikāla statistiskā materiāla pamata, kurš ir uzkrāts reālo izmēģinājumu laikā - apkalpes locekļu treniņos uz gaisa kuģu (GK) kompleksajiem trenažieriem, ir izstrādāta transporta līdzekļu (TL) operatoru objektīvās kontroles un darbības novērtēšanas sistēmas (OKNS) veidošanas metodoloģija, ņemot vērā prasību kompleksu tehniskajam aprīkojumam un programmnodrošinājumam, kā arī lidojuma informācijas reģistrācijai un apstrādei. Būtiska loma ticamas informācijas apstrādes nodrošinājumā tiek veltīta trenažiera lidojumu parametru informācijas reģistrācijas sistēmai OKNS. Rakstā ir noteikta struktūra un parametru reģistrācijas sistēmas uzdevumi. Veiktā parametru un iekārtu tehnisko raksturojumu reģistrēšanas funkcionālā analīze parādīja, ka vislielāko ietekmi uz lidojuma parametru reģistrācijas sistēmu veic ierīču tarēšanas kļūdas un kļūdas ACP (ciparu - analogu pārveidotājs) pārveidotājos. Tāpat noteikti reģistrācijas sistēmas prasības tehniskām ierīcēm no nosacījuma, ka absolūtā lidojuma parametru reģistrācijas sistēmas kļūdai nav jāpārsniedz 1/3 ... 1/5 GK apkalpes aparātu rādījumu nolasīšanas kļūdas.