Darbā ir apkopota un analizēta kravas vagonu nobraukšanas no sliedēm statistika Latvijas dzelzceļā laika posmā no 1997. līdz 2009. gadam. Veikts fizikālais eksperiments spēka faktoru noteikšanai, kas rada kravas vagonu nobraukšanu no sliedēm, tiem pārvietojoties līkumotos ceļa posmos. Eksperimentāli noteikta sausās berzes parametru vērtības virsbūves atbalsta mezglos, kas ļauj noteikt ratiņu griešanās pretestības momentu attiecībā pret vagona virsbūvi dažādu veidu kravas vagoniem, tiem pārvietojoties līkumotos ceļa posmos. Izpētīta vagonu atkabes dinamika šķirošanas uzkalna bremzēšanas pozīcijā ar mērķi noskaidrot iespējamos vagonu nobraukšanas no sliedēm iemeslus, nolaižot tos no uzkalna. Izstrādātas rekomendācijas ratiņu griešanās pretestības momenta samazināšanai attiecībā pret vagona virsbūvi kustības laikā līkumotā ceļā un nolaišanas laikā no šķirošanas uzkalna.