Naftas produktu tranzīta stacija Ilūkste (turpmāk TS) nodrošina naftas produkta dīzeļdegvielas (turpmāk, NP) plūsmu cauruļvadā no Baltkrievijas līdz Ventspilij. No 1970.gada līdz 1996.gadam TS veica arī NP iepildīšanu dzelzceļa cisternās. Tad notika NP noplūdes zem un pie dzelzceļa estakādes. Izveidojās pazemes ūdens piesārņojums ar NP, kas kā peldošs slānis (turpmāk NPPS) sasniedza Ilūkstes upes stāvo krastu. Lai novērstu NP iekļūšanu upē, te tika izrakts NP savākšanas dīķis, no kura NP varēja aizvākt. Piesārņotās teritorijas sanācija sākās 1996.gadā un turpinās arī šobrīd. Kā īpašnieks, šos darbus finansē un uzrauga SIA LatRosTrans. Kopš 2000.gada sanācijas darbus veic VentEko. Šobrīd, pateicoties abu organizāciju sekmīgai ilgstošai sadarbībai un efektīvu NP savākšanas ierīču izmantošanai, piesārņotajā teritorijā praktiski nav NPPS. Diemžēl, vēl ilgu laiku, šķīstot ūdenī, piesārņojumu radīs nekustīgā NP daļa gruntī. Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki 1997.gadā izveidoja piesārņotās teritorijas hidroģeoloģisko modeli. Izmantojot šo modeli un programmatūru ARMOS, izdevās atrast galvenās NP noplūdes avotu. Modelēšana prognozēja, ka pašnotecē 25 gadu laikā NP var ieplūst savākšanas dīķī. RTU 2018. gadā novērtēja sanācijas rezultātus un konstatēja, ka tie visumā atbilst 1997. gada prognozei. Galvenās atšķirības skaidrojamas ar atkārtotām NP noplūdēm. Pieredze, kas iegūta TS Ilūkste teritorijas sanācijas gaitā, apstiprina modelēšanas metožu izmantošanas lietderību, uzsākot vides atveseļošanas pasākumu īstenošanu