Rakstā autori dod savu interpretāciju šodienas globālai krīzei un tās avotiem. Latvijas augstskolas jau kopš 1991. gada precīzi uztvēra informācijas tehnoloģiju strauji augošo nozīmi un veidoja gan skolu informatizācijas, gan ICT studiju programmu modernizācijas projektus. Otrs Latvijas Augstskolu aktivitāšu virziens bija ICT lietojumi jaunajām zināšanu sabiedrības tehnoloģijām. Augstskolas un daļa pašvaldību jau savlaicīgi ir veiksmīgi uztvērušas pārejas procesu uz zināšanu sabiedrību būtību, kopš 1998. gada īstenojot arvien modernākus mūžizglītības paņēmienu un tehnoloģiju attīstības projektus. Tie aptver e-izglītību, m-izglītību un t-izglītību un zināšanu pārvaldību. Tagad augstskolu inovatīvās e,m,t-studiju grupas pēta, kā izmantot jaunās krīzes radītās iespējas, lai radītu nākošas paaudzes mūžizglītību.