Publikācija ir veltīta gruntsūdens režīmu izmaiņu skaitliskajai modelēšanai. Tās var parādīties būvējot 7 km garu un 50 m dziļu pazemes transporta tuneli Rīgā. Sagaidāmas divu veidu izmaiņas: tās, kuras rada ūdens necaurlaidīgais tuneļa ķermenis un kaitīgi efekti būvniecības laikā, piemēram, dziļu celtniecības tranšeju ietekme. Nolūkā aprēķināt tuneļa un tranšeju ietekmi, tika izveidots hidroģeoloģiskais modelis. Tā plaknes izmērs ir 3500m8000m, aproksimācijas solis 10.0m. Modelis satur divpadsmit režģa plaknes, kuras ievēro vietas sarežģīto ģeoloģisko uzbūvi un tuneļa ģeometriju. Izmaiņu novērtējumu gruntsūdens režīmam iegūst, ja salīdzina rezultātus, kurus dod netraucētais (nav tuneļa) un traucētais modelis. Tika analizētas izmaiņas pazemes ūdens līmeņos un plūsmās, hidrauliskajos gradientos, atmosfēras nokrišņu infiltrācijā.Izrādījās, ka šīs izmaiņas nav lielas. Tas nozīmē, ka tuneļa ķermenis praktiski nemaina gruntsūdens plūsmu. Modelējot iespējamos tranšeju sprostsienu variantus, tika konstatēts, ka dziļas nepareizi uzbūvētas tranšejas var nodarīt ievērojamu ļaunumu, jo šādu tranšeju apkārtnē būtiski pazemināsies gruntsūdens līmenis.